marți, 31 martie 2015

Good morning Copenhagen!

De cum am facut ochi, in prima noastra zi in Copenhaga ne-am tras baschetii in picioare si-am plecat imediat catre Frederiksberg. Posh Frederiksberg ...

Frederiksberg
Frederiksberg

Mi-a plăcut teribil unul din obiceiurile locului. În Copenhaga - şi cum aveam să constatăm mai târziu şi în Norvegia şi în Suedia - aproape nu e fereastră fără o lămpiţă precum cele din fotografia de mai sus. Seara fiecare fereastră e un basm. 

Frederiksberg
Frederiksberg

Mai spilcuit decât Norrebro şi Vesterbro, Frederiksberg e cartierul celor înstăriţi. Străzi liniştite, aproape pustii, clădiri elegante, largi spaţii verzi, cafenele cochete. A fost un noroc ca ne-am aflat aici dimineaţa devreme - eram aproape singuri pe strada si ne-am bucurat în voie de frumuseţea locului ...

Frederiksberg Have
Frederiksberg Have

Grădina castelului Frederiksberg - Frederiksberg Have - e azi parc public, unul din cele mai frumoase în Copenhaga şi cu siguranţă cel mai mare. Iubesc simplitatea acestui castel şi a pajiştii ce se întinde cât vezi cu ochii în faţa sa. Ce imagine! 

Frederiksberg Have
Frederiksberg Have

Totul e dichisit în detaliu ... aeresit, necomplicat, copacii aliniaţi la milimetru sunt aproape identici, pâlcuri discrete de flori ici şi colo ... Totul respiră o simplitate şi o eleganţă de neegalat ...

"Locatarele" grădinii!

Frederiksberg Have
Frederiksberg Have

Peste drum de castel - dăm de altă minunăţie! Sondermarken - parcul ce adăposteşte underground o galerie de artă amplasată original în fostele rezervoare de apă ale castelului.

Frederiksberg Have
Frederiksberg Have

Cisternerne - Museum of Modern Glass Art. Intrarea în galeriile subterane se face prin cele două piramide de sticlă. Cool!

Cisternerne - Museum of Modern Glass Art
Cisternerne - Museum of Modern Glass Art

Mie mi-au luat ochii în acest parc nişte căsuţe nostime. Am stat şi ne-am bucurat de soare câteva momente pe veranda căsuţei norvegiene. Un locşor de ţinut minte pour toujours!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu